contact-us

ליצירת קשר

ליצירת קשר

    החשיבות של שמאי בתחום הנדל"ן ומתי נקרא לו?

    שמאי של נדלן עובד בדרך כלל ביישובים ואזורים שהוא מכיר, ולרוב הוא מודע לסוגיות סביבתיות או למאפיינים אחרים שעלולים להשפיע על ערך הנכס. שמאי מקרקעין בדרך כלל מעריך נכס אחד בכל פעם,. שמאי מקרקעין עושה בדרך כלל את הפעולות הבאות:

    • מאמת תיאורים משפטיים של נכסי נדל"ן ברשומות ציבוריות.
    • בודק נכסים חדשים וקיימים, תוך שימת לב למאפיינים ייחודיים.
    • מצלם פנים וחוץ של נכסים.
    • משתמש בעסקאות שהיו בנכסים דומים, כדי לעזור בקביעת הערך.
    • מכין דוחות כתובים על שווי הנכס.
    • מכין ומתחזק נתונים עדכניים על כל נכס נדל"ן.

    בעת הערכת שווי הנכס, השמאים מציינים מאפיינים ייחודיים של הנכס והסביבה, כגון כביש מהיר רועש בקרבת מקום. הם גם שוקלים את מצב היסודות והגג של הבניין או כל שיפוץ שבוצע. בנוסף לצילום החלק החיצוני של הבניין כדי לתעד את מצבו, שמאים עשויים גם לצלם חדר או תכונה מסוימת. לאחר ביקור בנכס, שמאי נדלן מעריך את שווי הנכס על ידי התחשבות בדברים כגון מכירות בתים דומות, רישומי שכירות, מיקום, נוף, הערכות קודמות ופוטנציאל הכנסה. במהלך כל התהליך, שמאים רושמים בקפדנות את מחקריהם, תצפיותיהם ושיטותיהם בחישוב שווי הנכס.

    מדוע חשוב לגשת להערכת שמאי?

    אם אתם בוחנים לקנות בית, רוב הסיכויים שאמרו לכם שתצטרכו לקבל הערכה. אז מהן הערכות ומדוע הן כל כך חשובות? אם לסכם זאת בקצרה, תפקידו של שמאי של נדלן הוא להגן על הקונה מפני רכישת בית עבור יותר ממה שהוא שווה. שנית, הוא מגן על בנק מללוות כסף לקונה שעלול להפסיק לשלם את תשלומי המשכנתא שלו בהמשך. כאשר קונה לווה כסף מהבנק ולא מצליח לבצע את תשלום המשכנתא החודשי שלו, הבנק צריך להחזיר את הבית (בטחונות) ולמכור מחדש כדי לקבל את כספו בחזרה. אם סכום ההלוואה גבוה משמעותית משווי הבית, הבנק או המלווה לא יוכלו להחזיר את ההפסדים שלהם. לכן קבלת הערכת נכס מדויקת חשובה עבור כל הצדדים.

    איך שמאי בודק את שווי הבית?

    שמאי משיג בעיקר את שווי הבית על סמך מכירות דומות בתוך השכונה. השמאים מנסים להתאים את המאפיינים של הנכס שלכם למכירת הבתים הסובבים כמיטב יכולתם. זה כולל מציאת נכסים בעלי מטרים מרובעים דומים, ספירת חדר שינה, חדרי שירותים ומיקום הנכס. אך הקושי בביצוע הערכת נכסים בשיטה זו הוא שבתים לא תמיד דומים גם באותה שכונה. ואם כן, בשכונות מסוימות אין באמת קצב תחלופה גבוה. המשמעות היא שאין הרבה בתים שנמכרים באופן עקבי מספיק כדי להראות שווי שוק ברור. במקרים אלו שמאים צריכים להעריך את הנכס בעזרת שיטות זמינות אחרות. כדי לקבל הערכת נכס מדויקת ביותר צרו קשר במספר 052-3551162, והמשרד של רון קרם שמאות מקרקעין וליווי השקעות נדל"ן יעריך עבורכם את הנכס במהירות ומקצועיות.

    ליצירת קשר

    ליצירת קשר

      נושאים נוספים

      post-image

      מהו היטל השבחה ואיך ניתן להפחית ממנו?

      היטל  השבחה היא תשלום הנדרש על ידי ועדה מקומית מבעל קרקע לאישור תכנית פיתוח עיר...

      המשך קריאה >
      post-image

      מהי קרקע חקלאית והאם כדאי להשקיע בה?

      הביקוש הגובר לפתרונות דיור, צפיפות האוכלוסין ומחסור בשטחי בנייה פנויים הניעו את מדינת ישראל לשקול...

      המשך קריאה >
      post-image

      טיפים חשוב להערכת שווי הדירה לפני רכישה

      בדיקה של שווי דירה שימושית ונדרשת ממגוון גופים, כולל בנקים עבור קבלת משכנתא, בעת מכירת...

      המשך קריאה >