contact-us

ליצירת קשר

ליצירת קשר

    טיפים חשוב להערכת שווי הדירה לפני רכישה

    בדיקה של שווי דירה שימושית ונדרשת ממגוון גופים, כולל בנקים עבור קבלת משכנתא, בעת מכירת הנכס, ועבור רשויות המס. מבחינה טכנית, שווי נכס מוגדר כשווי הנוכחי של הטבות עתידיות הנובעות מהבעלות על הנכס. בניגוד למוצרים אותם אנו צורכים שבהם נעשה שימוש מהיר, היתרונות של נכס מקרקעין מתממשים בדרך כלל לאחר תקופה ממושכת יותר. לכן, אומדן שווי הנכס חייב לקחת בחשבון מאפיינים כלכליים וחברתיים, כמו גם חוקים ותקנות של גופי הממשלה ותנאי סביבה משתנים העשויים להשפיע על מרכיבי ערך הנכס.

    שיטת הערכת שווי נכס השוואתית

    שיטה זו הינה לרוב השיטה העדיפה, כדי להגיע לשווי של דירות. השיטה מכונה גם גישת השוואת מכירות, שיטה זו מסייעת לכם להגיע לשווי הנכס שלכם, בדרך של בחינת ערכם של נכסים דומים שנמכרו באותו מיקום ממש. נניח ששתי דירות נמכרו לאחרונה תמורת מיליון שקל כל אחת. אם הייתם מוכרים את הנכס שלכם בזמן הקרוב, אותו סכום יהיה המחיר המבוקש עבור הנכס שלכם.

    שיטה זו עבור בדיקת שווי דירה עובדת, מכיוון שאתם חיים בשוק פעיל שבו קיימים נתונים דומים, כדי לבצע את החישוב. עבור חישוב הערך של הנכס שלכם נלקחים לרוב בחשבון מספר מאפיינים חשובים:

    • מיקום: למיקום יש תפקיד מרכזי בהחלטה על שווי הנכס. דירות הקרובות יותר לכביש הראשי, למשל, יזכו במחיר נמוך יותר, בגלל ההפרעה המתמשכת שהדיירים עלולים להיות נתונים לה. באופן דומה, דירה הפונה לפארק משתלמת יותר לרוכש ומכאן מחירה יעלה.
    • גודל: אם הנכס שלכם קטן אפילו מעט משל השכן שלכם, הנכס שלכם לעולם לא יקבל אותו ערך כספי כמו זה שלהם, אולם מנגד לרוב המחיר למ"ר בנוי יעלה בנכסים קטנים לעומת נכסים גדולים יותר באותו האיזור.
    • מצב הנכס: דירה משופצת תעלה יותר מדירה ישנה שלא טיפלו בה, אך בנוסף, יש צורך לבדוק את מצב הדירה עבור תשתיות חשמל, אינסטלציה, מצב הקירות לרטיבות ועובש, ואיכות הבנייה והחומרים המשמשים. כול אלו ישפיעו על עלות הדירה.
    • הזדמנות לשדרג: אם יש לדירה שלכם התרי בנייה, כמו אפשרות להרחיב את הדירה או לבנות מרפסת, ערך הדירה יעלה.
    • חלוקת הדירה: אופן חלוקת הדירה משפיע על ערכה. גם אם הדירה גדולה, אך החלוקה בה יוצרת חדרים קטנים או להיפך, הדבר יביא לשינוי במחיר.

    משרד "רון קרם שמאות מקרקעין וליווי השקעות נדל"ן" יודעים לבחור את הנכסים המתאימים ביותר לצורכי בדיקה של שווי דירה, ויספקו עבורכם את חישוב שווי הנכס המדויק ביותר. כל שאליכם לעשות זה לחייג  למספר 052-3551162!

    ליצירת קשר

    ליצירת קשר

      נושאים נוספים

      post-image

      מהו היטל השבחה ואיך ניתן להפחית ממנו?

      היטל  השבחה היא תשלום הנדרש על ידי ועדה מקומית מבעל קרקע לאישור תכנית פיתוח עיר...

      המשך קריאה >
      post-image

      מהי קרקע חקלאית והאם כדאי להשקיע בה?

      הביקוש הגובר לפתרונות דיור, צפיפות האוכלוסין ומחסור בשטחי בנייה פנויים הניעו את מדינת ישראל לשקול...

      המשך קריאה >
      post-image

      מיהו השמאי? מתי נצטרך אותו ואיך לבחור את השמאי הנכון?

      הבנק אישר את בקשת המשכנתא, סוכן הנדל"ן מצא עבורכם את הדירה המתאימה. השלב הבא הוא...

      המשך קריאה >