contact-us

ליצירת קשר

ליצירת קשר

    פטור מהיטל השבחה

    בשנים האחרונות אתם שומעים על עוד ועוד אנשים שמבצעים עסקאות נדל״ן שונות? ברור לכם שעכשיו הגיע זמנכם לעשות זאת ואתם תוהים כמה זה באמת יעלה לכם? אם כך, בוודאי כבר הבנתם שמעבר להיקף העסקה עצמה, יש עוד הוצאות. למשל, צריך לשלם לעוה״ד שמלווה את העסקה אך צריך גם לשלם היטל השבחה. זה גורם לכם לחשש ואתם תוהים האם לא כדאי כבר לוותר על העסקה כולה? חשוב שתבינו: שמאי מקרקעין מקצועי יעזור לכם בנושא של קבלת פטור מהיטל השבחה, ואתם לא תאמינו כשתגלו כמה כסף תוכלו לחסוך בצורה כזאת. אם אתם מחפשים שמאי מקרקעין מוכשר בחיפה, כדאי שתפנו אל רון קרם, כי אין ספק שהוא הבחירה הנכונה.

    מה הקשר בין שמאי מקרקעין ובין פטור מהיטל השבחה?

    בבואנו לדבר על פטור מהיטל השבחה, אנחנו מדברים, כמובן, על משהו שמעניין אתכם כולם. כל מי שעושה עסקת נדל״ן יעדיף לקבל פטור כזה, כי כאמור, פטור כזה יכול יכול להיות חיסכון משמעותי ביותר מבחינה כספית. שמאי מקרקעין, במיוחד אם הוא מנוסה ומקצועי, יוכל לעזור לכם בנושא הזה. הוא יוכל לסייע לכם להבין האם מגיע לכם פטור ומה עליכם לעשות כדי לקבל אותו. זה נכון שגם אדם שאינו שמאי יוכל לבצע בירורים שונים כדי להבין האם מגיע לו פטור או לא, אך בפועל, שמאי שיעשה עבודה כזאת יבצע זאת ביעילות רבה יותר. בנוסף, הוא יוכל גם לטפל עבור הלקוחות שלו בעניינים הבירוקרטיים לקבל הפטור ולכן ברור מדוע שירות כזה הינו מהותי.

    למה כדאי לפנות אל שמאי מקרקעין מנוסה, מוכר ובעל מוניטין?

    בין אם הנושא שמטריד אתכם הוא פטור מהיטל השבחה ובין אם אתם מתלבטים לגבי נושאים אחרים, חשוב שתבינו: הניסיון של השמאי הינו מרכיב משמעותי. למשל, אם אתם רוצים שהוא ייתן לכם הערכת שווי לנכס, אין ספק שהוא צריך להכיר את התחום הזה לעומק. כל הסיבות האלה לא משאירות מקום לספק: אם אתם מחפשים שמאי מקרקעין רציני, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם רון קרם ולקבל ממנו שירות מוביל בכל סוגיית נדל״ן שמטרידה אתכם.

    היטל השבחה פטור

    אנשים רבים שרוצים לבצע עסקאות נדל״ן שונות לא תמיד מודעים לכך שצריך לשלם היטל השבחה. מדובר על סכום שיכול להגיע לגובה משמעותי ביותר ולכן, אם תוכלו לקבל פטור מהיטל השבחה, מה טוב. יחד עם זאת, נשאלת השאלה: איך באמת בודקים את הדברים? והאם זה משהו שבאמת אפשר לעשות לבד? חשוב שתבינו: התשובה היא לא. לכן כדאי שתפנו כמה שיותר מהר אל שמאי מקרקעין מקצועי שיוכל לעזור לכם בנושא הזה. איש מקצוע כזה הוא שמאי המקרקעין ועו"ד רון קרם, שמנהל את משרדו בחיפה כבר שנים רבות. הוא מגיע עם ניסיון ועם ידע רב בנושא, כך שאיתו אתם בידיים טובות.

    היטל השבחה פטור – מה עושה עבורכם השמאי?

    בכל מה שקשור לנושא כמו היטל השבחה פטור יש לא מעט בירורים שצריך לבצע. כלומר, קיימת אומנם לשון החוק, אך החוק לרוב כתוב בצורה לא ברורה ולא מובנת ולכן עליכם להסתייע בבעל מקצוע שמומחה בתחום. לכן, אם יש לכם אפשרות לראות כיצד אתם עושים עסקת נדל"ן ומשלמים הרבה פחות, למה שתוותרו על כך? שמאי מקרקעין מקצועי בתחום הזה יוכל, לפני הכול, לבדוק עבורכם את האפשרות לקבל פטור כזה. שנית, שמאי מקרקעין יוכל לטפל עבורכם גם בכל העניינים הבירוקרטיים לצורך קבלת הפטור. משמעות הדברים היא שאתם בעצמכם לא תצטרכו לטפל בעניינים, שכן השמאי יהיה אמון על כל העניין מתחילתו ועד סופו.

    למה חשוב לבחור שמאי מקצועי ומנוסה?

    אם תעשו חיפוש אתם תראו שבכל עיר בישראל יש היום לא מעט שמאים. חלקם יותר מנוסים מאחרים וחלקם מגיעים עם הרבה מאוד לקוחות שיכולים להמליץ עליהם. לכן נשאלת השאלה: עד כמה השמאי שלכם באמת מקצועי ומנוסה? האם תוכלו לסמוך עליו שהוא ידאג עבורכם לכל הנושא של היטל השבחה פטור? ועד כמה השירות שלו יהיה מהיר? אם חשוב לכם להיות רגועים ולדעת שאתם בידיים טובות, פנו עוד היום אל רון קרם. הוא מביא איתו את השילוב הנכון בין שירות אדיב ללקוח ובין מקצועיות חסרת פשרות, וזה בדיוק מה שצריך במקרים מהסוג הזה.

    ליצירת קשר

    ליצירת קשר

      בדיקת גובה היטל השבחה – רק עם שמאי מומחה בתחום

      ההתמודדות מול רשות מקומית והנתונים שהיא מציגה בעקבות העלאת ערך הקרקע היא לא פשוטה. העלאת ערך הקרקע יכולה לבוא בעקבות אישור תוכנית בניה שתוסיף לאזור, במיוחד אם זה אזור עם בתים ישנים, אישור הקלה או שימוש חורג. כדי להציג שומה נגדית שתסתור את ממצאי הרשות המקומית חשוב לבחור שמאי מקרקעין בעל ניסיון רב. חשוב לבדוק שהוא מתמחה בהערכת נכסים וקרקעות בכלל, ובהגשת שומות נגדיות בפרט. כדאי שהשמאי יהיה מקומי ויכיר היטב את קרקעות ונכסי הרשות, כשלהערכת קרקעות באותה סביבה יש יתרון נוסף. רון קרם הוא שמאי מקרקעין בעל ניסיון רב בהערכת נכסים, קרקעות וגם הגשת שומות נגדיות לרשויות מקומיות. הוא הצליח במקרים רבים להשיג לגבי היטל השבחה פטור מלא או חלקי לבעלי הקרקע. מוזמנים ליצור קשר.

      איך ניתן לקבל היטל השבחה פטור?

      גובה היטל השבחה נקבע בהתאם לשווי עליית ערך הקרקע עליה נמצא הנכס, עלייה שהייתה בעקבות פעולה שעשתה הרשות המקומית. התשלום הוא מחצית מערך עליית הקרקע. שווי עליית הקרקע הוא לא מובהק אלא מוערך. הרשות המקומית מביאה שמאי מטעמה שיקבע את ערך עליית הקרקע, אך כאמור לא מדובר על נתון מובהק וחד משמעי אלא על הערכה. כדי לקבל היטל השבחה פטור חלקי או אפילו מלא, מומלץ לכם להביא שמאי מקרקעין מטעמכם שיבחן אף הוא את שווי העלייה. אם הערכתו שונה, ניתן להגיש שומה נגדית שתוצג בפני הוועדה המקומית. כך ייתכן שישונה גובה היטל ההשבחה.

      היטל השבחה פטור

      רכישת דירה או נכס היא עניין יקר מאוד וכרוך, מלבד תשלום על הנכס עצמו הניתן למוכר, גם בתשלומים שונים לרשויות כמו מס רכוש ותשלומים לרשויות המקומיות. הקונה, אשר יהפוך להיות בעלי הקרקע ויתכן שבעתיד ימכור את הנכס בעצמו, או המוכר בזמן המכירה, לא תמיד לוקחים בחשבון מס נוסף שיתכן שיצטרכו לשלם: היטל השבחה. היטל השבחה יש לשלם אם הרשות המקומית מבצעת עבודה או פעולה המעלה את ערך הנכס. עם זאת, אתם לא חייבים לקבל את גובה התשלום שדורשת הרשות המקומית באופן סופי וחד משמעי. שמאי מקרקעין מטעמכם יוכל להביא לכך שתוכלו לקבל היטל השבחה פטור מלא או לפחות חלקי.