contact-us

ליצירת קשר

ליצירת קשר

    מהי קרקע חקלאית והאם כדאי להשקיע בה?

    הביקוש הגובר לפתרונות דיור, צפיפות האוכלוסין ומחסור בשטחי בנייה פנויים הניעו את מדינת ישראל לשקול מחדש את ייעודם של חלק מהקרקעות החקלאיות בישראל. מהי קרקע שהיא חקלאית? מה משמעות השינוי בייעודם? מדוע זה גורם לנהירה של משקיעי נדל"ן לרכישת קרקעות? ומה חשוב לדעת לפני שנכנסים לעסקה לרכישת קרקע זו בהליך התיישבות?

    מהן קרקעות חקלאיות?

    קרקע חקלאית, בהגדרתה הבסיסית, היא קרקע שהוגדרה במסגרת תכנית בניין עיר  רק לצורך פעילות ושימוש חקלאי, כלומר לצורכי חקלאות, גידולי שדה, מרעה וכדומה. הגדרה זו התרחבה עם השנים, וכך גם השימוש המותר בקרקע חקלאית בישראל. כיום, חלק גדול מהקרקעות הללו נמצאות בתהליך תכנון ושינוי ייעוד על ידי העיריות וועדות התכנון של מדינת ישראל על מנת להמשיך בפיתוח עירוני והרחבת אזורי מגורים, תעשייה ומסחר, כמדי שנה.

    מדוע מדינת ישראל מפשירה שטחים חקלאיים ולמה זה כל כך משתלם למשקיעים?

    הביקוש הגובר לפתרונות דיור ושטחי מסחר, יחד עם מחסור בשטחי בנייה פנויים, הובילו את מדינת ישראל לייעוד מחדש של חלק מהשטחים החקלאיים, ותמ"א 35 (שהיא תכנית המתאר הארצית שמתווה את מדיניות הפיתוח בארץ) החליטה לשמר שטחים ירוקים תוך ריכוז האוכלוסייה באזורים עירוניים. בשל ייעוד הקרקע החקלאית, כמו גם העובדה שחקלאות אינה אחד מענפי המשק הרווחיים ביותר במשק הישראלי, שווי קרקע שהיא חקלאית הוא נמוך יחסית לקרקע המותרת למשל לבנייה, דבר המושך משקיעים רבים לבחון את האפשרות להשקיע בהם, במיוחד בשלבים הראשונים של תהליך שינוי הייעוד.

    בדיקות מומלצות לפני רכישת קרקעות חקלאיות

    כדאי לבדוק באיזה מצב תכנוני מצויה  כל קרקע שהיא חקלאית שתרצו להשקיע בה. בחינת תוכניות מקומיות ומחוזיות תאשר כי הקרקע הנחקרת מיועדת למטרות השקעה – לבניית דירות, בניית בתים פרטיים, משרדים, בתי מלאכה לסלילת כבישים, אזורי בילוי, תחנת תחבורה ציבורית מרכזית ועוד. את הבדיקה ניתן לבצע באמצעות שמאי מקרקעין שהינו מוסמך בהערכת שווי של קרקע שהיא חקלאית

    חשוב לבדוק מהי עמדתן הרשמית של הרשויות המקומיות לגבי הקרקע המיועדת  להשקעה. כמו כן, חשוב לדעת את כמות עתודת הקרקע הפנויה לבנייה ואת היקף הבנייה החדשה בשטחים בבעלותהוועדה המקומית והעירייה בה מצוי השטח, יש לבחון האם לעירייה יש הסתייגויות משינוי ייעוד הקרקע החקלאית בשטחו ועוד.

    האם יש הסכם על חלוקת הקרקע בין בעלי הקרקע? ברוב המקרים, הסכם מסוג זה מעלה את ערך הקרקע ומעיד על אינטרס משותף להתקדם בפרויקטים ובתוכניות. כדאי לוודא שהקרקע היא קרקע פרטית. רכישת קרקע פרטית מקנה עליה בעלות מוחלטת, לרבות רישום על שם הקונה בטאבו. כדי לערוך את כל הבדיקות הנדרשות, ולאמת את הפרטים צרו קשר עם המשרד של רון קרם שמאות מקרקעין וליווי השקעות נדל"ן במספר 052-3551162.

    ליצירת קשר

    ליצירת קשר

      נושאים נוספים

      post-image

      מהו היטל השבחה ואיך ניתן להפחית ממנו?

      היטל  השבחה היא תשלום הנדרש על ידי ועדה מקומית מבעל קרקע לאישור תכנית פיתוח עיר...

      המשך קריאה >
      post-image

      טיפים חשוב להערכת שווי הדירה לפני רכישה

      בדיקה של שווי דירה שימושית ונדרשת ממגוון גופים, כולל בנקים עבור קבלת משכנתא, בעת מכירת...

      המשך קריאה >
      post-image

      מיהו השמאי? מתי נצטרך אותו ואיך לבחור את השמאי הנכון?

      הבנק אישר את בקשת המשכנתא, סוכן הנדל"ן מצא עבורכם את הדירה המתאימה. השלב הבא הוא...

      המשך קריאה >