contact-us

ליצירת קשר

ליצירת קשר

    הערכת שווי דירה

    אם יש משהו שמדבר אל כולנו, הישראלים, זו האפשרות לבצע עסקאות נדל״ן שונות. אם אנחנו רוצים למכור דירה ישנה כדי לקנות דירה חדשה, או שנרצה למכור דירה שירשנו מההורים. מה שבטוח זה שצריך להבין כמה באמת שווה הדירה שלנו. לכן הערכת שווי דירה זה לא משהו שאפשר לוותר עליו. חשוב להבין: זה שיש אפשרות לבדוק בכמה נמכרו דירות שונות באזור זה טוב ויפה, אך זה לא מספיק. כדי להיות בטוחים שאנחנו דורשים סכום סביר, צריך לבדוק את הדירה הספציפית שנמצאת בבעלותנו. זו בדיוק הסיבה שבגללה כדאי לפנות אל שמאי מקרקעין, ואין ספק שהכתובת הנכונה לכך היא משרדו של רון קרם.

    מהם הגורמים שנלקחים בחשבון כשמבצעים הערכת שווי דירה?

    בבואנו לדבר על הערכת שווי דירה צריך להבין שיש גורמים שונים שיבואו בחשבון וישפיעו על השאלה כמה באמת נשלם. אחת מהן, זו השאלה איפה ממוקמת הדירה. כלומר, האם מדובר על דירה שממוקמת בעיר שבה ערך הנדל״ן רב? ואיפה בתוך העיר נמצא הנכס? עוד שאלות שמשפיעות תמיד על ערך הדירה הן: האם הדירה צריכה לעבור שיפוץ כדי שאפשר יהיה לגור בה? או שאולי מדובר על דירה שכבר מוכנה למגורים? האם הגישה אליה נוחה? או שיש לא מעט מדרגות שמובילות אליה? כל הפרטים האלה, ועוד רבים אחרים, נלקחים בחשבון בהערכה הכללית שמבצע השמאי.

    החשיבות של בחירת שמאי מקרקעין כמה שיותר מנוסה

    זה לא משנה איפה נמצאת הדירה שעבורה אתם רוצים להזמין שירותי הערכת שווי דירה. מה שכן חשוב, זה לבדוק שאתם בוחרים אנשי מקצוע מובילים וטובים. לא כל איש מקצוע שמציג את עצמו כשמאי באמת יוכל לתת לכם שירות מוביל בתחום הזה ולכן חשוב לבדוק היטב את הדברים. אין ספק שאם המטרה היא לבחור שמאי מנוסה, מקצועית וכזה שתוכלו לסמוך על דעתו, כדאי שתדברו עם רון קרם. הוא מגיע עם ניסיון של יותר מ15 שנה בתחום הזה והוא זמין עבור הלקוחות שלו בכל עת. התקשרו אליו עוד היום ותוכלו לקבל שירות מעל ומעבר לכל אורך הדרך

    הערכת מחיר דירה

    הערכת מחיר דירה, מתבצעת אך ורק על ידי שמאי מקצועי והיא נחשבת לתנאי הכרחי בכדי לקבל משכנתא. הערכת דירה מאפשרת לכם לקבל תמונה כוללנית בנוגע לנכס אותו אתם עתידים לקנות או למכור וכך למעשה להבין האם הסכום המבוקש הינו תואם את ערכו של הנכס. אין ספק כי מדובר בתהליך חשוב מאוד, מכיוון שמדובר בעסקת חיינו. רון קרם משרד שמאות ומקרקעין יסייע לכם בתהליך זה ויעזור לכם להבין מהי הערכת המחיר הנכונה עבור הדירה שאותה אתם רוצים לרכוש או למכור. 

    למה אתם צריכים הערכת מחיר לדירה?

    מזל טוב! החלטתם לרכוש דירה ואין מאורע משמח מזה. לבטח חסכתם את מיטב כספכם ואתם מדמיינים כיצד אתם משקיעים אותו בבית הטוב ביותר. לצערנו לא כל מה שאנו רואים על פני השטח, הוא האמת לאמיתה ופעמים רבות התמונה המוצגת לנו מתגלה ככוזבת. כמה חבל שאנו מגלים זאת רק לאחר חתימת החוזה והתשלום.

    במיוחד בתהליכים מעין אלו, חשוב לבצע את כל הבדיקות הנכונות אשר יאפשרו לנו להיות עם לב שקט ונקי בנוגע להחלטה שלנו. זהו בדיוק תפקידו של השמאי. כאשר השמאי מעריך את מחירה של הדירה, הוא בוחן בדיוק את הנקודות אותן אנו לא יכולים לראות. השמאי יבחן את מצבו המשפטי של הבית, האם ישנן בעיות עם מנהל המקרקעין, על שם מי רשום הבית, והאם ישנם בעיות בהיתרי הבנייה. כמו כן השמאי יבחן את סביבת הבית, הן ברגע זה ממש והן בעתיד, האם עתידים להיבנות בניינים נוספים שיורידו את הערך ועוד.

    שמאי דירות מקצועי להערכת מחיר דירה

    אין ספק כי עבודתו של השמאי אינה רק נחוצה, אלא היא אף משמעותית ביותר ולכן כאשר אתם עומדים בפני בחירה של איש מקצוע חשוב שתשקיעו מעט מחשבה ותעשו את הבחירה הנכונה. שמאי מקצועי יספק עבורכם תוצאות איכותיות. רון קרם משרד שמאות ומקרקעין הינו שמאי בעל שנות ותק רבות מאוד, אשר התחיל את תפקידו אי שם בעולם המשפטים. שילוב ייחודי זה משפיע רבות גם על התוצאות אותן תקבלו. קיבעו עוד ביום פגישת ייעוץ ראשונה על מנת שתוכלו להשאיר את הדאגות מאחור.

    ליצירת קשר

    ליצירת קשר

      לפי אילו קריטריונים נקבע ערך הדירה?

      לשמאי מקרקעין ישנם קריטריונים קבועים על פיהם הוא מעריך את מחיר הדירה. הקריטריונים קשורים גם לסביבה בה נמצאת הדירה: האם היא נמצאת באזור נחשב יחסית או אזור שאיכות החיים בו פחות גבוהה. השמאי יבחן בכלליות את מצב הבניין כולו, את הגישה לדירה: האם היא נוחה, האם יש מדרגות שמקשות. בתוך הדירה הוא יבחן את מצב הדירה, האם היא זקוקה לשיפוץ או שניתן להיכנס אליה כפי שהיא, ואם נדרש שיפוץ- באיזה היקף, האם יש רטיבות, מה מצב הריצוף והאם ישנן מספיק נקודות חשמל. הנתונים שאסף השמאי מתוך הדירה בצירוף הנתונים הנוגעים לבניין ואף לסביבה בה ממוקמת הדירה יקבעו בסופו של דבר את הערך שלה. רון קרם הוא שמאי מקרקעין בעל ניסיון רב של מעל 15 שנה בתחום. הוא נותן שירות גם ללקוחות פרטיים וגם למוסדות וגופים ממשלתיים כמו כונס נכסים. מוזמנים ליצור קשר.

      הערכת מחיר הדירה ע"י שמאי מטעמכם לפני קניה

      כאמור, כאשר מדובר על רכישת דירה ולקיחת משכנתא למטרה זו, הקונה מחויב להציג הערכת מחיר דירה שנקבע ע"י שמאי מקרקעין מוסמך ובעל ניסיון. ישנה אופציה שאת ערך הדירה יבחן שמאי מטעם הבנק. אמנם הדבר יעלה לכם פחות כסף, שכן מחיר השמאי הוא מסובסד ע"י הבנק ומפוקח, אך לכל דבר שנראה זול יותר ישנו מחיר. אם הערכת מחיר דירה נעשית ע"י שמאי מטעם הבנק, ייתכן שייקבע ערך הנכס נמוך יותר ובהתאם לכך הבנק יקבע את גובה המשכנתא המקסימלי. שמאי מקרקעין מטעמכם יעשה את הבדיקה בצורה מוקפדת ויסודית וללא אינטרסים לפעול לטובת הבנק.

      הערכת מחיר דירה

      בין אם אתם עומדים לרכוש דירה ובין אם אתם בתהליך של מכירה, פרמטר שחשוב מאוד כדי להתקדם הלאה ולעשות עסקה טובה ומשתלמת הוא ערך הנכס. בתור מוכרים עליכם לדעת מהו ערך הנכס כפי שהוא נקבע מבדיקת קריטריונים שונים. לא רק השוואה למחיר שבו נמכרות דירות דומות בסביבה הוא קריטריון שיש לבדוק. מומלץ מאוד לעשות הערכת מחיר דירה ע"י שמאי מקרקעין מקצועי שלוקח בחשבון מגוון רחב של נקודות ויודע לקבוע את מצב הדירה לגבי כל נושא רלוונטי. לקונה לא רק חשוב לבדוק את ערך הדירה, אלא הוא אף חייב לעשות זאת אם הוא עומד לקחת משכנתא.

      איך לבחור שמאי מקרקעין?

      הערכת שווי דירה אינו דומה להערכת שווי חולצה או שולחן. מדובר בעניין מורכב הרבה יותר כאשר כסף רב עומד על הפרק ואפילו עניינים אחרים כמו נושאים משפטיים: שמאי מקרקעין מגלה בעיות כמו בנייה חריגה, שעבודים ועוד. לכן, שמאי מקרקעין חייב להיות בעל ניסיון רב. חשוב לבדוק שהוא עוסק בתחום שנים ואף לבקש לראות דו"חות שהוציא על נכסים שבדק. הדו"ח צריך להיות מפורט ויסודי. כדאי גם לבחור שמאי מקרקעין מקומי המכיר היטב את הסביבה וגם ביצע הערכת שווי דירה בנכסים באזור כי חלק מההערכה הוא על סמך השוואה לנכסים דומים בסביבה. רון קרם הוא שמאי מקרקעין בעל ניסיון רב אשר מאחוריו מעל 15 שנה של הערכות נכסים בחיפה והסביבה. הוא מבצע את הבדיקות ביסודיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

      הערכת שווי דירה לקבלת משכנתא

      אחד הגורמים להזמנת הערכת שווי דירה היא לצורך קבלת משכנתא. הדבר הוא הכרחי מבחינת הבנק ועל פי ערך הדירה שנקבע הוא מחשב את המשכנתא המקסימלית. לגבי בדיקה זו ישנן שתי אפשרויות: בדיקה שיבצע שמאי מטעם הבנק במחיר מסובסד או בדיקה שיבצע שמאי שנשכר באופן פרטי. יש הממהרים מיד לבחור באופציה הראשונה אך לסבסוד הבדיקה יש סיבה: השמאי אמנם יבצע בדיקה מקצועית אך יכול במידה כלשהי להטות את הדברים לטובת הבנק, הוא לא אובייקטיבי לחלוטין. שמאי מטעמכם יעשה בדיקה יסודית וקפדנית והחשוב מכל- אובייקטיבית. במקרים רבים ערך דירה שקבע שמאי מטעם הבנק כנמוך התגלה ע"י שמאי פרטי כגבוה יותר.

      הערכת שווי דירה

      כדי לקנות או למכור מוצר, אחד הפרטים החשובים שיש לבדוק הוא הערך האמיתי שלו. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על דירה. הערכת שווי דירה חשובה אמנם קודם כל לקונה, אך חשובה גם למוכר. היא חשובה גם לו כדי שמצד אחד לא יהיה מצב שהמודעה לא זוכה לפניות בגלל מחיר גבוה בצורה לא הגיונית, אך מצד שני שלא תימכר במחיר הפסד. כמובן שקביעת המחיר לא חייבת להתבסס רק על סמך הערכת שווי דירה אלא גם על שיקולים כמו דחיפות המכירה, אך כדאי שזה יהיה אחד הפרמטרים המרכזיים לקביעת המחיר. עבור הקונה הדברים הם משמעותיים עוד יותר. הוא משלם ממיטב כספו עבור הדירה כך שחובה שיבדוק שאכן המחיר תואם את הערך האמיתי שלה ובכלל האם ישנן בעיות משמעותיות מדי שהופכות את אותה דירה ללא רלוונטית.